Isnin, 6 Ogos 2012

Melayu oh Melayu

Sekadar pandangan peribadi.. "Era kegemilangan Melaka jatuh disebabkan diri Melayu tu sendiri. 2012 dah nampak pergolakan yang melampau kat negara sendiri. Walaupun tiada perang senjata. Tapi sifat busuk hati sesama Melayu tu sendiri yang menjatuhkan Melayu. Ya politik tu penting dalam satu negara tapi dengan perjuangan tembolok sendiri....hmmmm.. Memang jadi Palestin lah negara ni.. Bezanya tiada zionis. Cuma sifat busuk hati sesama Melayu tu lah puncanya. Tak kira lah ideologi politik insan Melayu tu berkiblatkan mana. Sama je semua. Pejuang bangsa? Korupsi dan sifat pengkronian yang menjahanamkan Melayu.. Pejuang agama? Pejuang agama tapi bila bab memaki hamun...perghh petir pun boleh tunduk. Pejuang untuk keadilan? Lagilah... Ranap negara. Melayu yang jatuhkan Melayu."